Średni rachunek
Jak w wielu branżach, tak i w gastronomii, jest dużo fachowego słownictwa i specyficznych zwrotów. Jeśli się w tym gubisz, sprawdź Słownik gastronomiczny. Dzięki niemu nie poczujesz się obco, zgłębiając wiedzę gastronomiczną.
Ważny wskaźnik w analizie sprzedaży gastronomicznej. Obliczany jest poprzez dzielenie wielkości sprzedaży netto w danym okresie przez liczbę transakcji (rachunków):
Śr = Sn / Lt
Gdzie:
Sn – sprzedaż netto
Lt – liczba transakcji
Jako, że wielkość sprzedaży jest iloczynem liczby transakcji i średniego rachunku, każda jej zmiana jest spowodowana zmianami tych składowych. Spadek sprzedaży spowodowany spadkiem liczby transakcji może oznaczać nieefektywność marketingową lub problemy z jakością, a ten sam spadek wywołany mniejszym średnim rachunkiem – brak sprzedaży sugerowanej lub nieodpowiednie menu.
Analiza średniego rachunku ułatwia znajdowanie przyczyn zmian sprzedaży oraz pomaga w tworzeniu skutecznych planów naprawczych.
Ważny wskaźnik w analizie sprzedaży gastronomicznej. Obliczany jest poprzez dzielenie wielkości sprzedaży netto w danym okresie przez liczbę transakcji (rachunków):
Śr = Sn / Lt
Gdzie:
Sn – sprzedaż netto
Lt – liczba transakcji
Jako, że wielkość sprzedaży jest iloczynem liczby transakcji i średniego rachunku, każda jej zmiana jest spowodowana zmianami tych składowych. Spadek sprzedaży spowodowany spadkiem liczby transakcji może oznaczać nieefektywność marketingową lub problemy z jakością, a ten sam spadek wywołany mniejszym średnim rachunkiem – brak sprzedaży sugerowanej lub nieodpowiednie menu.
Analiza średniego rachunku ułatwia znajdowanie przyczyn zmian sprzedaży oraz pomaga w tworzeniu skutecznych planów naprawczych.