dpdpickup

Lavazza z kampanią z okazji Dnia Ziemi

 Lavazza z okazji Dnia Ziemi

Co byśmy zrobili, gdyby na świecie zabrakło kawy? Lavazza stara się opowiedzieć podobną historię i przekazać ważne przesłanie, aby potwierdzić potrzebę zrównoważonego rolnictwa w kampanii wyprodukowanej we współpracy z Freeda Platform.

Warszawa, 22 kwietnia 2024 r. – z okazji Światowego Dnia Ziemi Lavazza – wiodąca włoska firma produkująca kawę rozpoczyna nową światową kampanię we współpracy z Freeda Platform, aby zwiększyć świadomość na temat dbania o naszą planetę. Projekt, w którym występuje komik i twórca cyfrowy – Adrian Bliss, który w satyryczny sposób przedstawia ryzyko zniknięcia kawy, jako jeden ze skutków zmian klimatycznych,  podkreśla zaangażowanie Fundacji Lavazza.

Bliss jako prowadzący program informacyjny, ogłasza niepotwierdzoną historię: poprzedniego wieczoru na świecie zabrakło kawy. Następnie obserwujemy, jak ludzie z całego świata, wszyscy sarkastycznie odegrani przez Blissa, reagują na tę wiadomość z przygnębieniem i rozpaczą. Po powrocie do studia okazuje się, że wiadomość była fałszywa.

JEST FAKE NEWS... NA RAZIE

Dziś kawa jest częścią codziennego życia milionów ludzi, ale pewnego dnia może już tak nie być… Fundacja Lavazza od lat angażuje się w poprawę wydajności produkcji i jakości kawy, w tym poprzez rozpowszechnianie dobrych praktyk rolniczych, aby umożliwić producentom skuteczne reagowanie na skutki zmian. W związku z tym Adrian Bliss przekazuje komunikat uświadamiający, aby przypomnieć nam, że każdy dzień jest tak naprawdę Dniem Ziemi.

„Dbałość o zrównoważony rozwój jest częścią misji Lavazzy. Zaangażowanie i podnoszenie świadomości na temat poszanowania środowiska wśród jak największej liczby osób, poprzez oryginalną i innowacyjną komunikację, to strategia, która wyróżnia nas od lat.” – skomentował Carlo Colpo, Dyrektor ds. Komunikacji Marketingowej i Brand Home Grupy Lavazza. – „Dzięki tej kampanii, która wystartowała właśnie w Międzynarodowy Dzień Ziemi, chcieliśmy w zabawny sposób zaalarmować, co byłoby gdyby zapasy kawy się wyczerpały. Celem tego przedsięwzięcia jest promocja odpowiedzialności społecznej i szerzenie dobrych praktyk – te inicjatywy Lavazza realizuje od dawna.” – dodaje

PARTNERSTWO Z PLATFORMĄ FREEDA

Kampania jest następstwem odnowienia współpracy z firmą marketingową Freeda Platform i rozpoczyna nowy rozdział marki – jak wyjaśnił dyrektor generalny Freeda Andrea Scotti Calderini: „Cieszymy się, że możemy kontynuować współpracę z Lavazza, tym razem w roli partnera strategicznego w celu promowania globalnej wizji marki. Będziemy nadal ściśle współpracować wykorzystując nasze unikalne podejście oparte na danych oraz kreatywności, aby pomóc marce opowiedzieć swoją historię, słuchać i próbować lepiej zrozumieć potrzeby konsumentów w różnych zakątkach świata.” – komentuje Calderini.

KREATYWNOŚĆ OPARTA NA DANYCH

Kreatywność nadaje kluczowe znaczenie firmie Lavazza. Dzięki temu przekaz dopasowany jest na poziomie globalnym i lokalnym, dostosowując się do poszczególnych rynków z zaskakującą precyzją. Zaangażowanie w personalizację i dostosowywanie komunikatów do potrzeb różnych społeczności jest kluczem do sukcesu światowej strategii Lavazzy.

Podejście Freeda Platform oparte na kreatywności opartej za pomocą danych łączy kluczowe informacje, kreatywne podejście oraz media, wykorzystując narzędzia analizy danych do tworzenia skutecznych, ukierunkowanych strategii. Ta innowacyjna technika nie tylko wzbogaca przekaz marki, czyniąc go istotnym dla odbiorców, ale także zapewnia firmie wymierne wyniki biznesowe.

Globalna kampania będzie emitowana w kanałach cyfrowych i społecznościowych marki od 18 kwietnia.

Spodobał Ci się nasz wpis? Podziel się nim ze znajomymi!