dpdpickup

Nazwa dla restauracji - jak ją wybrać?

Nazwa dla restauracji - jak ja wybrać

Otwierając nową restaurację, najbardziej nurtuje restauratorów pytanie, jak nazwać restaurację. Nazwa jest integralną częścią tożsamości Twojej restauracji i przy jej podejmowaniu należy zwrócić szczególną uwagę. Nawet przy każdym aspekcie Twojej restauracji, jeśli nazwa Twojej restauracji jest niewłaściwa, rozwój będzie dla Ciebie dość trudny. Nazwa Twojej restauracji to pierwsza rzecz, którą prawdopodobnie usłyszy Gość. Jeśli nie spodoba się im, nie będą mieli ochoty jej wypróbować. Dlatego nazwy restauracji muszą być atrakcyjne i dobrze kojarzyć markę. Ten artykuł ma na celu dostarczenie wskazówek i pomysłów dotyczących nazw restauracji oraz rzeczy, o których należy pamiętać podczas podejmowania decyzji. 

Kilka wskazówek, jak decydować o nazwach restauracji

Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci wybrać idealną nazwę dla nowego biznesu gastronomicznego:

Wybierz krótkie, chwytliwe i niepowtarzalne nazwy restauracji

Krótkie i chwytliwe nazwy restauracji są łatwe do zapamiętania przez gości, są lepsze niż dłuższe. Poza tym, że są krótkie i chwytliwe, powinny być również proste. Skomplikowana nazwa byłaby trudna do zapamiętania, a zatem nie wywołałaby rozpoznania marki. Restauracja o prostej i łatwej do wymówienia nazwie jest łatwo zrozumiała dla osób mówiących różnymi językami.

Nie ma wątpliwości, że wyjątkowość napędza ruch. Możesz wymyślić kalambur lub wierszyk i skojarzyć je ze swoim tematem. Unikalna nazwa może pomóc Ci wyróżnić się na tle konkurencji, ponieważ unikalna nazwa restauracji, taka jak Woodbox Cafe lub Black Jack, jest łatwiejsza do zapamiętania niż jakakolwiek nazwa ogólna.  

Nazwa powinna pasować do tematu restauracji

Nazwa musi oddawać istotę restauracji. Nie ma sensu, jeśli nie wyjaśnia, o co chodzi w restauracji. Kiedy temat współgra z nazwą restauracji, klienci mogą odnieść się do konceptu i docenić go. Tworzy to dobrą wartość marki i zwiększa prawdopodobieństwo marketingu szeptanego. Jeśli nie jedzenie, goście z pewnością będą rozmawiać o koncepcie Twojej restauracji z innymi ludźmi, a w końcu reklamować Twoją restaurację.

Innym dobrym przykładem jest Cafe Reader, która została stworzona z myślą o klientach, którzy uwielbiają czytać. Kawiarnia jest wypełniona dużą ilością książek i ma atmosferę, która zapewnia dobre środowisko do czytania czytelnikom, którzy uwielbiają przekąski między nimi. 

Nazwa musi przemawiać do docelowych gości

Otwierając restaurację, musiałeś zdecydować się na grupę docelową. Aby nawiązać z nimi relację, twoje imię musi do nich przemawiać. Nazwij swoją restaurację czymś, czego nie znają Twoi docelowi odbiorcy, a całe ćwiczenie pójdzie na marne. Jeśli Twoi docelowi odbiorcy nie uznają Twojego imienia za odpowiednią, Twoja restauracja nie będzie pierwszą rzeczą, która ich uderzy, gdy pomyślą o jedzeniu. Dlatego trzymaj się pozycji swojej grupy docelowej i analizuj, czy nazwa Twojej restauracji uderzy Cię, gdybyś nią był.

Przyjrzyj się nazwą używanym przez konkurentów

Wybierając nazwę dla swojej restauracji, sprawdź nazwy konkurencji. Czerpiąc z nich inspirację, przynajmniej będziesz wiedział, czego nie nazwać swojej restauracji. Możesz nawet wymyślić coś bardziej kreatywnego, aby się wyróżnić.

Zainspiruj się swoją lokalizacją

Twoja lokalizacja odgrywa również kluczową rolę w podejmowaniu decyzji o nazwie Twojej restauracji. Możesz oprzeć swoją nazwę na lokalizacji swojej restauracji. Jeśli zakładasz swoją restaurację w popularnym miejscu lub na plaży, możesz uzyskać dobre pomysły na nazwy swojej restauracji. Nazwanie restauracji inspirowanej lokalizacją to coś, o czym większość restauratorów zapomina, więc będzie to wyjątkowy element Twojej restauracji.

Dzięki tym wszystkim wskazówkom możesz mieć więcej pomysłów na to, jak nazwać swoją restaurację. Spraw, aby tytuł był jak najbardziej atrakcyjny i zobacz, jak coraz więcej gości przyciąga do Twojej restauracji. 

 

Portal gastronomiczny GastroWiedza.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone. 

Słowa kluczowe
rozwijanie restauracji planowanie inwestycji